|
Fyzikální simulace na GPU
Hanzl, Martin ; Nečas, Ondřej (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulací mechaniky (fyziky) tuhých těles akcelerované pomocí GPU. Obsahem práce je rozbor fyzikálních dějů při kolizích a pohybech tuhých těles a uvedení jejich matematického modelu. Práce navrhuje samostatné algoritmy shrnující obecné principy pro jednotlivé jevy a následně obecný paralelní algoritmus pro vyhodnocení kolizí. Součástí práce je i testovací aplikace demonstrující praktickou implementaci navrhovaných algoritmů.
|
|
Modelování a animace biologických struktur
Matulík, Martin ; Bílek, Michal (oponent) ; Maxa, Jiří (vedoucí práce)
Následující práce se zabývá problematikou digitálního modelování a animace biologických struktur. Probrány jsou v praxi používané softwarové nástroje pro počítačové generování obrazů (CGI) i nástroje pro specifické činnosti dostupné uvnitř vybraného programového prostředí. Z modelovacích přístupů jsou diskutovány nástroje vhodné k vytvoření a znázornění zvolených struktur, stejně jako nástroje nepostradatelné pro jejich následnou animaci. Diskutovány jsou také možné renderovací přístupy a jejich parametry ve vztahu k vlastnostem výsledných počítačově generovaných obrazů. Výše uvedené postupy budou v následujícím projektu použity pro modelování, fyzikální simulaci a animaci průtoku erytrocytů cévou krevního řečiště. Výstupem by měla být sada digitálních obrazů vhodná ke tvorbě videosekvence obsahující výše uvedenou animaci ve formě stravitelné koncovým uživatelem.
|
|
Komplexní animace v 3D Studiu Max
Černý, Miloš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce má za úkol obeznámit čtenáře s uceleným postupem pro vznik komplexní počítačové animace za pomoci 3D modelovacího a animačního softwaru 3ds Max. Provede ho celým postupem od tvorby modelů, přes jejich texturování a skinování až po pozdější animaci se zaměřením na složitější prvky. Kromě praktických příkladů práce popisuje i potřebné teoretické znalosti k jednotlivým problémům, které zároveň v praxi ukáže. Čtenář by měl mít po přečtení této práce představu o tom, jak podobná animace vzniká.
|
|
Částicový modul pro GPUEngine
Sobol, Jan ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementovat částicový modul, který bude rozšiřovat grafický toolkit GPUEngine. Částicový modul je rozhraní určené k tvorbě částicových systémů. Modul je navržen jako soubor rozšiřitelných tříd, do kterých uživatel doplňuje vlastní implementaci. V práci jsou rozebrány techniky realizace částicových systémů. Do toho spadá způsob uložení dat, ze kterých jsou implementovány techniky Array of Structures a Structure of Arrays. Práce se zabývá rozdíly mezi simulací částicových systémů na CPU a GPU, poskytuje nástroje k jejímu provedení. Výsledkem práce je znovupoužitelná knihovna umožňující tvorbu částicových systémů, určených jak pro typické vizuální použití známé z počítačových her, tak pro účely simulace a procedurálního modelování. Součástí je také demonstrační aplikace s předpřipravenými ukázkami částicových systémů.
|
|
Částicový modul pro GPUEngine
Sobol, Jan ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementovat částicový modul, který bude rozšiřovat grafický toolkit GPUEngine. Částicový modul je rozhraní určené k tvorbě částicových systémů. Modul je navržen jako soubor rozšiřitelných tříd, do kterých uživatel doplňuje vlastní implementaci. V práci jsou rozebrány techniky realizace částicových systémů. Do toho spadá způsob uložení dat, ze kterých jsou implementovány techniky Array of Structures a Structure of Arrays. Práce se zabývá rozdíly mezi simulací částicových systémů na CPU a GPU, poskytuje nástroje k jejímu provedení. Výsledkem práce je znovupoužitelná knihovna umožňující tvorbu částicových systémů, určených jak pro typické vizuální použití známé z počítačových her, tak pro účely simulace a procedurálního modelování. Součástí je také demonstrační aplikace s předpřipravenými ukázkami částicových systémů.
|
|
Modelování a animace biologických struktur
Matulík, Martin ; Bílek, Michal (oponent) ; Maxa, Jiří (vedoucí práce)
Následující práce se zabývá problematikou digitálního modelování a animace biologických struktur. Probrány jsou v praxi používané softwarové nástroje pro počítačové generování obrazů (CGI) i nástroje pro specifické činnosti dostupné uvnitř vybraného programového prostředí. Z modelovacích přístupů jsou diskutovány nástroje vhodné k vytvoření a znázornění zvolených struktur, stejně jako nástroje nepostradatelné pro jejich následnou animaci. Diskutovány jsou také možné renderovací přístupy a jejich parametry ve vztahu k vlastnostem výsledných počítačově generovaných obrazů. Výše uvedené postupy budou v následujícím projektu použity pro modelování, fyzikální simulaci a animaci průtoku erytrocytů cévou krevního řečiště. Výstupem by měla být sada digitálních obrazů vhodná ke tvorbě videosekvence obsahující výše uvedenou animaci ve formě stravitelné koncovým uživatelem.
|
|
Modelování a animace biologických struktur
Matulík, Martin ; Bílek, Michal (oponent) ; Maxa, Jiří (vedoucí práce)
Následující práce se zabývá problematikou digitálního modelování a animace biologických struktur. Probrány jsou v praxi používané softwarové nástroje pro počítačové generování obrazů (CGI) i nástroje pro specifické činnosti dostupné uvnitř vybraného programového prostředí. Z modelovacích přístupů jsou diskutovány nástroje vhodné k vytvoření a znázornění zvolených struktur, stejně jako nástroje nepostradatelné pro jejich následnou animaci. Diskutovány jsou také možné renderovací přístupy a jejich parametry ve vztahu k vlastnostem výsledných počítačově generovaných obrazů. Výše uvedené postupy budou v následujícím projektu použity pro modelování, fyzikální simulaci a animaci průtoku erytrocytů cévou krevního řečiště. Výstupem by měla být sada digitálních obrazů vhodná ke tvorbě videosekvence obsahující výše uvedenou animaci ve formě stravitelné koncovým uživatelem.
|
|
Fyzikální simulace na GPU
Hanzl, Martin ; Nečas, Ondřej (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulací mechaniky (fyziky) tuhých těles akcelerované pomocí GPU. Obsahem práce je rozbor fyzikálních dějů při kolizích a pohybech tuhých těles a uvedení jejich matematického modelu. Práce navrhuje samostatné algoritmy shrnující obecné principy pro jednotlivé jevy a následně obecný paralelní algoritmus pro vyhodnocení kolizí. Součástí práce je i testovací aplikace demonstrující praktickou implementaci navrhovaných algoritmů.
|
|
Komplexní animace v 3D Studiu Max
Černý, Miloš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce má za úkol obeznámit čtenáře s uceleným postupem pro vznik komplexní počítačové animace za pomoci 3D modelovacího a animačního softwaru 3ds Max. Provede ho celým postupem od tvorby modelů, přes jejich texturování a skinování až po pozdější animaci se zaměřením na složitější prvky. Kromě praktických příkladů práce popisuje i potřebné teoretické znalosti k jednotlivým problémům, které zároveň v praxi ukáže. Čtenář by měl mít po přečtení této práce představu o tom, jak podobná animace vzniká.
|